Paso doble

Paso Doble: Istorija, Muzika, Karakter i Tehnika

Paso Doble je strastven i energičan ples koji potiče iz Španije, a nastao je iz tradicionalnih španskih borbenih i ritmičkih plesova. Ples je vrlo teatralan, često povezan s borbom toreadora i borbom bikova, a takođe se izvodi u konkurentskom stilu, često na plesnim takmičenjima.

Istorija Plesa

Paso Doble je nastao krajem 19. veka, kao ples koji je pratio španske borbe s bikovima. Njegova dinamika i snaga odražavaju intenzitet borbe toreadora s bikom, a često se interpretira kao metafora za duel između njih. U početku, ples se izvodio u španskim arenama i na ulicama, a tokom vremena postao je popularan i u plesnim školama širom sveta. U 20. veku, Paso Doble je postao standardni ples u standardnim plesnim takmičenjima i postao jedan od najvažnijih plesova u Latin American kategoriji.

Muzika za Ples

Muzika za Paso Doble ima brz tempo, obično između 60 i 64 takta u minuti, što doprinosi energičnom i dramatičnom karakteru plesa. Muzika je često orkestrirana, a najčešće se koristi brza i ritmična melodija koja podseća na muziku koja se svira tokom španskih borbi. Uobičajeni muzički žanrovi uključuju špansku vojnu muziku i muziku iz filmova o toreadorima.

Instrumenti u Muzici

Muzika Paso Doble-a koristi bogat orkestar instrumenata. Klasični instrumenti uključuju:

  • Timpani (bubnjevi) – stvaraju zvuk koji podseća na bitke i borbe.
  • Truba i trombon – snažno dominiraju u melodiji, naglašavajući vojni i borbeni karakter.
  • Klarineti i saksofon – dodaju dublji ton u sekcijama muzike, često se koriste za melodijske prelaze.
  • Gitaru – često je korišćena u španskoj verziji muzike, dodajući muštuk i šarm plesu.

Kratak Opis Neki Figura

Paso Doble je prepun dramatičnih figura koje podsećaju na borbu. Neke od njih uključuju:

  • Paso Atrás: Plesači prave korak unazad, sa snažnim i odlučujućim pokretom.
  • Chassé: Brzi pokreti stopalima u pravcu napred ili nazad, koristeći blagi skok.
  • Sway: Ovaj pokret se izvodi s pomeranjem tela, što imitira borbene poteze.
  • Toreo: Jedna od najdramatičnijih figura koja podseća na toreadora kako koristi svoju muletu (krvavo crveni plašt) u borbi sa bikom.

Karakter Plesa

Paso Doble je pun strasti, stila i moći. Ples je zapravo prikaz borbe, gde su partneri ujedinjeni u strastvenom konfliktu, sa partnerkom kao “plaštom” (muleta) i partnerom kao “toreadorom”. Muškarac u plesu je toreador, dok partnerka svojim pokretima i figurama simbolizuje način na koji se plašt kreće u borbi s bikom.Bik je apstraktan koncept u ovom plesu – on je više prisutan u energiji i dramatizaciji nego kao konkretna uloga jednog od plesača. Partnerka kroz rotacije, nagle pokrete i lepršave pokrete suknje ili ruku imituje kretanje toreadorovog plašta dok on dominira nad arenom. Ples u sebi nosi elemente vođenja i praćenja, dok partner koji vodi (obično muškarac) preuzima ulogu hrabrog borca, a partnerka prati ulogu plašta. Ovaj ples simbolizuje borbu, dostojanstvo, hrabrost i drskost, a energija tokom nastupa stvara jaku emocionalnu dinamiku.

Tehnika Plesanja

Tehnika plesa u Paso Doble-u zahteva visok nivo discipline, snage i samopouzdanja. Plesači moraju održavati čvrst i uspravan stav tokom celokupnog nastupa, jer koraci i pokreti moraju biti snažni i odlučni.

  • Stav: Uspravni trup sa podignutim ramenima, naglašavajući snažan, vojni karakter.
  • Pokreti: Pokreti moraju biti precizni, oštri i puni samopouzdanja. U svakom koraku treba postojati odlučnost i energičnost.
  • Koraci: Koraci su često dugi i snažni, a svaki korak se mora izvoditi sa naglašenim naginjanjem tela prema napred, simetrično sa partnerkom.
  • Ruke: Ruke igraju ključnu ulogu u izražavanju snage i autoriteta, sa naglaskom na čiste i tečne pokrete.

Paso Doble je ples koji zahteva izuzetnu koordinaciju i rad sa partnerom, uz stalno održavanje balansa između snage i gracioznosti. Usmereni na tehniku i karakter, ples je prava umetnost koja stvara snažan utisak na publiku.

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *